Saturday, June 14, 2003

٭
يكي از دانشجويان خوابگاه طرشت دانشگاه علامه طباطبايي: در ساعت 20/2 ناگهان در اتاق‌ها زده شد و به بچه‌ها گفتند فرار كنيد، سه نفر از هم‌اتاقي‌هايم فرار كردند و من در اتاق ماندم. لباس‌شخصي‌ها در همه اتاق‌ها را مي‌شكستند و وارد مي‌شدند. در يكي از اتاق‌ها 8 نفر را كنار هم جمع كردند و پس از فحش‌هاي ناموسي، آنها را به شدت كتك زدند. تقريبا نيمي از حدود 600 نفر ساكن خوابگاه به وسيله مهاجمان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند كه بيش از صد نفر آنان مجروح شدند.





٭
نيروي انتظامي فردي را با شليک گلوله کشت...
کشته شدن يک نفر بر اثر اصابت تير مسقيم در بلوار چمران شيراز
از خبرنامه اميرکبير
--------------------------------------------------------------------------------
فردي که از ناحيه ريه سمت چپش مورد اصابت تير واقع شده بود ديشب در بيمارستان نمازي شيراز جان خود را از دست داد
--------------------------------------------------------------------------------
شنبه 24 خرداد 1382
بلوار چمران شيرازشبهاي شنبه محل تجمع وتفريح مردم است. ديشب طبق شنبه شبهاي گذشته مردم دراين بلوار جمع شده بودند که عده اي شروع به شعار دادن مي کنند.
نيروي انتظامي دو طرف بلوار را مي بندد و مردم را از دو طرف محاصره مي کند .
در اين حين در گيري بين مردم و نيروي انظامي آغاز مي شود . مردم اقدام به سنگ پراني به سمت نيروي انتظامي مي کند .
نيروي انظامي اقدام به گشودن آتش به سمت مردم مي کند و يک نفر دراين حين از ناحيه ريه سمت چپ مورد اصابت تير مستقيم واقع مي شود .
اين فرد که از ناحيه ريه سمت چپش مورد اصابت تير واقع شده بود ديشب در بيمارستان نمازي شيراز جان خود را از دست داد.
---------------------------------------------

در اثر درگيري بين بسيج و دانشجويان دانشگاه اصفهان طبقه اول خوابگاه شماره 3 به آتش کشيده شد....



٭
گزارش حمله وحشيانه روز شنبه بيش ار 600 تن از نيروهاي مسلح انصار حزب الله را به خوابگاههاي دانشجويان در سايت گويا بخوانيد...
اخبار جديد در سايت گويا

اين دانشجويان برادران شما هستند...

محل اصابت قمه انصار حزب الله


ورود وحشيانه انصار به اتاق دانشجويان در ساعت 3 نيمه شب با شکستن درب اتاق



اين خون، خون دانشجويان ساکن کوي دانشگاه علامه طباطبائيست...





........................................................................................

Friday, June 13, 2003

٭
نما آهنگ "حرکت از اين بيش شتابان کنيم" تقديم به جنبش دانشجويي و مردم آزاده ايران

18تير



٭
معلوم نيست اين سيد خندان کدوم گوريه؟
کاش بياد يه لبخند براي اين مردمي که شعار "استعفاء استعفاء" ميدند بزنه، يا حد اقل مثل اون فيلم مسخره تبليغاتي انتخابات 80 يه اشکي بريزه شايد بازم دل مردم به حالش بسوزه!!!


دانشجويان کوي دانشگاه و سيد محمد خاتمي



........................................................................................

Thursday, June 12, 2003

٭
دراکولا از تظاهرات دانشجويان و مردم به خشم آمد......


رهبر معظم انقلاب آيت الله عظمي خامنه اي

رهبر جمهوري اسلامي مسئولان نظام را به بيرحمي و پرهيز از هرگونه رحم و شفقت عليه تظاهركنندگان كوي دانشگاه فراخواند. رهبر جمهوري اسلامي كه به ورامين، درجنوب شرق تهران وارد شد، در نخستين واكنش خود نسبت به ناآرامي هاي دو روزه در اطراف كوي دانشگاه در شمال غربي تهران، هشدار داد كه كساني كه وي آنها را مردم ايران ناميد، با كمال بيرحمي در برابر «مزدوردان حقوق بگیر دشمن» رفتار خواهند كرد و گفت هيچكدام از مسئولان جمهوري اسلامي و مسئولان نظام تحت نظر وي، حق ندارند رحم و شفقتي نسبت به تظاهركنندگان كه وي آنها را مزدوران دشمن ناميد، نشان دهند. وي همچنين تهديد کرد که اگر بخواهند در مقابله با اغتشاش‌گران وارد عمل شوند مثل 23 تير 1378 عمل خواهد كرد. رهبر جمهوري اسلامي يادآوري كرد كه مقابله بيرحمانه با دشمنان و عوامل دشمنان را به ملت ايران وعده داده بود. وي هفته پيش گفته بود اگر كسي در جهت تضييع منافع ملي با دشمن حركت كند، ملت او را با نهايت بيرحمي كنار خواهند زد.»



٭
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
يكي از افراد منتسب به گروه انصار حزب الله كه با موتور سيكلت در حال تردد از مقابل درب اصلي كوي بود، توسط تجمع‌كنندگان در داخل كوي دستگير شد.
تجمع كنندگان با بستن كابل سيمي در قسمت عرضي خيابان اميرآباد باعث افتادن راكب موتورسيكلت شدند و در حال حاضر فرد دستگير شده به داخل مسجد كوي دانشگاه منتقل شده است.
به گزارش خبرنگار ايسنا فرد منتسب به گروه موسوم به انصار حزب‌الله كه توسط تجمع‌كنندگان داخل كوي دستگير و مضروب شده بود توسط آمبولانس مستقر در كوي دانشگاه به بيمارستان شريعتي انتقال يافت.
فرد دستگير شده منتسب به انصار به شدت از سوي تجمع‌كنندگان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.



٭
بسيار بسيار زيبا

يار دبستاني من
کليپ
load شدن اين کليپ ممکن است چندين دقيقه طول بکشد



٭
اخبار مربوط به کوي دانشگاه را در سايت خبر گويابخوانيد




........................................................................................

Tuesday, June 10, 2003

٭
يک پيشنهاد:
خلاصه: آيا تا بحال به اين فکر کرده ايد که از ملت دعوت کنيد که مثلا روز پنجشنبه 12 تيرماه ساعت 7 تا 9 شب همه به خيابانها بيايند... البته نه به خيابان انقلاب... هر کس به هر خياباني که نزديک محل زندگي خود است... فقط از منزل بيرون بيايند. نه شعاري و نه فريادي... قطعا نميتوان کسي را به جرم خريد از فروشگاهها يا قدم زدن در کوچه ها دستگير کرد.. بياييد و يکبار هم که شده به روش عملي از اين مردم بخواهيد با اين نمايش تنفر خود را از رژيم نشان دهند... شايد اين نمايش اتحاد بتواند زمينه اي براي اتحاد واقعي در روز 18 تير باشد...


سلام بر دوستان عزيز خارج نشين،
ياران گرامي، بارها در راديوها وتلوزيونهاي ايراني خارج از کشور پيشنهادات گوناگوني جهت مبارزه با رژيم اسلامي ايران مطرح شده است... ولي گويا تفکر برخي ايرانيان خارج کشور بسيار دور از اوضاع واقعي ايران است. پيشنهادات غيرعملي چون اعتصاب، مبارزه مسلحانه و... بارها و بارها از تريبونها مطرح ميگردد و تنها باعث لبخندي تلخ بر لبان ايرانيان داخل کشور ميشود.
البته اينگونه پيشنهادات در زمان پهلوي بسيار موثر بود. اما حال مائيم و جمهوري اسلامي و نمايندگان خدا که به اذن خدا کشتار ميکنند. اگر در زمان پهلوي اعتصاب شد به اين علت بود که ملت گرسنه نبود... آيا اگر تو بداني که يک ماه پس از اعتصاب زن و کودک گرسنه و اساسيه منزل خود را در گوشه خيابان خواهي ديد، اعتصاب ميکني؟؟؟ آيا فکر ميکنيد ديگر در اين کشور اتحادي باقي مانده؟؟؟ مردم براي بدست آوردن پولهاي سبز کثيفي که تمثال آقا را بر خود دارند يکديگر را پاره پاره ميکنند. آيا ميدانيد کسي جرات ندارد دويست هزار تومان پول نقد (که کمتر از يک سي ام قيمت يک انومبيل پيکان است) را حتي در مرکز تهران حمل کند! آيا جز اين است که ايرانيان خارج از کشور هم از هم فراري هستند؟ روابط عمومي سفارت ايران در ژاپن به دوست من که براي انجام کاري به ژاپن رفته بود گفته که به علت اينکه ژاپن کشور امني است نبايد نگران دزدي و جيب بري بود. مگر در خيابان ... که پاتوق ايرانيهاست. ما خود هم باور کرده ايم که ايراني يعني دزد!!! ديگر کدام اتحاد!!!
در تلوزيوني گفته شد مهندسين شرکت نفت لوله ها را ببندند!!! فرض کنيم مهندسين شرکت نفت امروز اعتصاب کنند و از رفتن بر سر کار خودداري کنند. آيا در جريان هستيد که آنهايي که مخالف رژيم هستند از داشتن پستهاي کليدي محرومند و دسترسي آنها بدان لوله ها همچون دسترسي شما دوستان خارج نشين است؟ آيا ميدانيد که به اندازه دهها برابر آنهايي که مخالف رژيم هستند نيروهاي سهميه اي خودي وارد دانشگاهها شده اند و به محض اعتصاب غير خوديها، خوديها جاي آنها را خواهند گرفت. دوستي ميگفت که آخر آن خوديهاي سهميه اي مهندسين خوبي نيستند و کار بلد نميباشند. آيا فکر ميکنيد مهندسين خوب ما و فارغ التحصيلان بهترين دانشگاههاي ما قدرت انجام کار مثبتي در ايران دارند..؟؟؟ آيا اصلا کاري در اين مملکت انجام ميشود؟ ما هيچ کار مثبتي نميکنيم! اصلا قرار نيست در اينجا کاري انجام شود. دخالت بيش از حد يک مهندس در سيستم کنوني به معني امضاء درخواست استعفاست. صنعت ما از صنعت 25 سال گذشته عقبمانده تر است. اتومبيل مدل 56 ايران از اتومبيل مدل 82 کارآمد تر است. اقتصاد ما روزبروز خرابتر از گذشته است. سياست ما تماما بر خلاف منافع ايران است. ما به هيچ مهندس، اقتصاددان، سياستمدار و ... احتياجي نداريم. ما فقط نفت صادر ميکنيم و آقايان خودي پول نفت را ميبلعند و غيرخودي ها پس مانده ها را ميجوند... براي صادرات نفت مهندس ايراني لازم نيست. غولهاي عزيمي چون شل، توتال، اشلوم برژه، بريتيش پتروليم و ... بقيه آنهايي که حکام کشورهاي آنها در ظاهر کشور ما را دمکرات ميشناسند در خفا ايراني را وحشي ميخوانند، دست در دست حکام اسلامي ايران منابع ايران را استخراج کرده و با هم تقسيم ميکنند.
چند روز پيش در تلوزيون ديدم دوستي در لوس آنجلس پشت تريبوني نشسته بود و ضمن شکوه از وضع روزگار که باعث شده اتومبيل ايشان ليز (Lease) باشد از مردم ميخواست به خيابان بريزند و شعار بدهند و از جان خود نترسند... فرياد ميزد که شما که چيزي براي از دست دادن نداريد! برويد و خود را فداي ايران کنيد!!!
اولا اگر دوست عزيز ما بازجويي همسر سعيد امامي را با دقت ديده بود اينگونه مشوق اين مردم نميشد. تازه او يک خودي بود!!! ترس اين ملت تنها از جان خود نيست!!! ساواک امروز را با ساواک پهلوي اشتباه نگيريد. امروزه اگر حرفي بزنيد جان تمام عزيزانتان در خطر است. ثانيا اينکه اگر فرض بر فدا کردن جان براي ايران باشد!!! براي کدام ايران!!!؟؟؟ آيا ايراني براي ما باقيمانده؟؟؟ ايران بدون ايراني را براي چه ميخواهيم!!!؟؟؟ اينک مائيم و 5% مرفه بي درد (مگر اينکه درد تکراري شدن پارتيهاي شبانه و دوست دختر و دوست پسرهاي مشابه را درد بناميم) و 5% مبارز سياسي خارج کشور و درون زندان و 20% جيره خور رژيم و 65% فقيري که چشم انتظار مستمري سر برج مانده اند و چند درصدي ايرانيه بيگانه دور از وطن...
اين حکومت از تمام اتفاقاتي که براي رژيم گذشته اتفاق افتاده درس بزرگي گرفته است. راهي براي اعتصاب مردم بيچاره محتاج روز شب نيست. بقيه هم مشکلي با اين رژيم ندارند. در اين ديار گل و بلبل پول يعني زندگي... براي ثروتمندان، ايران بسيار بهتر از کاليفرنياست. باور کنيد... آنها هيچ وقت کودکان دستفروش ميدان شوش را نديده اند. براي آنها زندگي يعني عوض کردن ست لوازم اسکي و تعويض موبايل و گرل فرند... در حاليکه افرادي چون باطبي در زندان هستند دوستان ما در جردن و پاساژ گلستان طرز تلفظ "ر" بصورت امريکايي را تمرين ميکنند که خود را متمدنتر نشان بدهند...
لذا از شمايي که تريبونهايتان بسيار قويتر از فرياد ماست خواهشمندم که نسخه هاي اينچناني براي اين ملت نپيچيد... بياييد و اتحاد را تمرين کنيد... اتحادي عملي... بياييد اول به ياد اين ملت خفته بياوريد که روزگاري ايران، ايران بود. ايراني شرف داشت. به ياد آنها بياوريد که زماني با افتخار فرياد ميکرديم که ايراني هستيم. بياييد به آنها بياموزيد که باز ميتوان متحد شد...
آيا تا بحال به اين فکر کرده ايد که از ملت دعوت کنيد که مثلا روز پنجشنبه 12 تيرماه ساعت 7 تا 9 شب همه به خيابانها بيايند... البته نه به خيابان انقلاب... هر کس به هر خياباني که نزديک محل زندگي خود است... فقط از منزل بيرون بيايند. نه شعاري و نه فريادي... کاملا معمولي... فقط ميخواهيم شاهد جمعيت باشيم... بگذاريد آنهايي که مردم ايران را احمق توسري خور ميپندارند تفاوت پنجشنبه 12 تيرماه و پنجشنبه 5 تيرماه را ببينند و از اين جمعيت بر خود بلرزند. حداقل ميشود ابتدا اداي اتحاد را در آورد. شايد پس از آن غيرتهاي خفته بيدار شود و پس از آن شاهد اتحاد واقعي بود. اين امکانپذير است.....اگر مردم در تمام خيابانها باشند رژيم قدرت متمرکز کردن گروه فشار خود را در محل خاصي ندارد... ضمنا از تمام گروههاي سياسي بخواهيد مردم را به شعار دادن تشويق نکنند... فقط تجمع در خيابانها... قطعا نميتوان کسي را به جرم خريد از فروشگاهها يا قدم زدن در کوچه ها دستگير کرد... اينگونه ديگر دوستان کارمند ما نگران اخراج خود نيستند و ميتوانند به جمعيت بپيوندند. آنهايي که تلفظ "ر" آمريکايي را تمرين ميکنند نيز ميتوانند همانجا در خيابان بدان امر مهم بپردازند... اينگونه همه ميآيند..
بياييد و يکبار هم که شده به روش عملي از اين مردم بخواهيد با اين نمايش تنفر خود را از رژيم نشان دهند... شايد اين نمايش اتحاد بتواند زمينه اي براي اتحاد واقعي در روز 18 تير باشد...

آرمان
نظرات شما:




٭
ناآرامي هاي كوي دانشگاه تهران، گزارش مستقيم





شايان جابري از تهران گزارش مي دهد: همانظور كه مي شنويد مردم شعار مرگ بر ديكتاتور مي دهند و «رفراندوم رفراندوم. اينست شعار مردم» در منطقه اي كه من هستم، وضع خيلي ناآرامي دارد، پليس هاي ضد شورش همه جا حضور دارند. زير پل گيشا حدفاصل بين امير آباد تا خود گيشا عده زيادي از مردم از دختران و پسران جوان گرفته تا افراد سالخورده جمع شده اند. از شواهد پيداست كه مردم در اثر فراخوان شبكه هاي تلويزيوني ماهواره اي خارج از كشور مردم به شكل خودجوش تصميم گرفتند كه اعتراض خودشان را اعلام كنند. در منطقه اي كه من هستم دانشجوها نيستند. در منطقه كوي دانشگاه شلوغي هايي صورت گرفت و دانشجويان از شبكه ها خارج از كشور درخواست كمك كردند. و با انتشار اين خبر از طرف اين شبكه ها مردم توي خيابان ها ريختند. ظاهرا قرار است اين برنامه هرشب تا 18 تير ادامه پيدا كند. نيروي هاي ضد شورش به مردم هجوم آوردند و گلوله هاي پلاستيكي شليك كردند. مقامات جمهوري اسلامي تا اين لحظه هيچ واكنشي نشان ندادند. همين الان يك واحد ديگر ضد شورش به مردم حمله كرد. شنيدم كه در مناطق شهرك غرب هم خبرهايي بود.

راديو فردا

ناآرامي هاي اطراف كوي دانشگاه به گزارش خبرگزاري ايسنا از تهران
هم اكنون خبر رسيد خبرگزاري ايسنا نا آرامي هاي كوي دانشگاه را تاييد كرد. بر اساس گزارش اين خبرگزاري تعداي از دانشجويان مستقر در مجموعه خوابگاه هاي كوي دانشگاه تهران در اعتراض به خصوصي سازي دانشگاه ها حدود ساعت بيست و سي دقيقه شب گذشته در مقابل كوي دست به اعتراض زدند. گزارش ايسنا حاكي است كه يكصد تا يكصد و پنجاه نفر از معرتضان حاضر در كوي در ساعت 21 و سي دقيقه با سر دادن شعار هاي صنفي تا چهار راه امير آباد دست به راه پيمايي آرام زدند. كه با رايزني مسئولان خوابگاه به خوابگاه باز گشتند. بر اساس اين گزارش رفته رفته بر تعداد تجمع كنندگان در محل افزوده شد و با وارد شدن جمعي از رهگذران حاضر بر تعداد شعارهاي سياسي افزوده شد. حوالي 23 و سي دقيقه تعداد تجمع كنندگان به بيش از هزار نفر رسيد. برخي از تجمع كنندگان به سردادن شعار هاي «دانشجو دانشجو حمايتت مي كنيم و زنداني سياسي آزاد بايد گردد»، پرداختند.

راديو فردا

گزارش عيني يك فعال دانشجويي از ناآرامي هاي كوي دانشگاه
دكتر فرزاد حميدي، از فعالان نهضت دانشجويي درتهران در مصاحبه با راديو فردا مي گويد: خبرهايي هست منتها جسته گريخته. يك سري از بچه هاي ما حركت كردند به آنطرف، حدود يكساعت و نيم است كه اين درگيري هاشروع شده، بين مردم و نيروهاي انتظامي. در كوي دانشگاه حدود ده هزار دانشجو هست.
همايون مجد. مصاحبه با فرزاد حميدي

راديو فردا

- گزارش هاي تلفني راديو برابري از تجمع دانشجويان 569KB MP3


اخبار کاملتر را در سايت راديو فردا و سايت خبري گويا بخوانيد...

اطلاعات تکميلي خود را براي آگاهي بقيه ياران در اين قسمت وارد کنيد. ضمنا اگر عکس مناسبي از اين حوادث داريد ميتوانيد جهت انعکاس آن عکس در سايت آنرا Email نمائيد.



........................................................................................

Sunday, June 08, 2003

٭
سلام... يه حرفهايي تو قسمت نظرخواهي مطلب قبلي (ويژه نامه خميني) نوشته شده که بد نيست ببينيد...
منم يه قسمت اونتو نوشتم که بعدش که خوندمش ديدم با اينکه بي ربطه ولي براي خودم جالب بود که تونستم يه سري از حرفهايي که بلد نبودم چجوري بزنم رو تو اون نوشته بگم...
اين حرفهاي منه اونتو...
==============================================================
بعد از اينکه اين قسمت رو نوشتم ديدم خيلي بي ربطه... هر چي اونموقع به ذهنم رسيده رو نوشتم... دلم هم نمياد پاکش کنم... اگه حال چرت و پرت رو نداريد نخونيدش... ولي اين چرت و پرت ها طرز فکر واقعي منه... بدون اديت کردن... همينجوري از مغزم گذشته و من هم نوشتم. به بزرگواري خودتون ببخشيد...
=========================
سلام.
تينا جان، از اينکه منظورت رو اشتباه متوجه شدم متاسفم و عذر ميخواهم.
سعيد جان، من در ماجراي ۱۸ تير حضور داشتم و هر روزش رو هم بيرون بودم... البته روز ۱۸ تير متوجه اين موضوع نشدم. ۱۹ تير بود که تو دانشگاه شنيديم چي شده... عصرش دم دانشگاه تهران بوديم... شبش روبروي وزارت کشور تاجزاده سعي کرد بچه ها رو آروم کنه. بعدش از فاطمي به سمت وليعصر راه افتاديم و از وليعصر رفتيم پايين. ماشين نيروي انتظامي تو ترافيک وليعصر رو بچه ها از عصبانيت له کردند. اگه در اتوبوس تو خط ويژه باز ميشد بچه ها آخوندي که توش بود رو تکه تکه ميکردند... بعدش از بلوار کشاورز رد شديم و از کارگر برگشتيم بالا... روزاي بعدشم بودم... روزي که دور دانشگاه تهران محاصره شد هم اونجا بودم. البته زود اومدم بيرون. بوي گاز اشک آور خيابون انقلاب رو برداشته بود... بعدشم يه سريمون رو از دم در خونه و دانشگاه گرفتند و بردند. دوستم رو از دم در بردند (با يه پرايد سفيد) تو خيابون مطهري و بعد از ميرعماد بردنش تو يه ساختمون که مال اماکن بود. ماشينشون رو تعقيب کرديم و اون بازداشتگاه مخفيشون رو ديديم... دوستم بعد از ۱۷ روز آزاد شد. ولي نميدونست کجا بوده. چون چشمش بسته بود و ............................
آره، من بودم... بودم و خيلي چيزها رو ديدم... چيزهايي که حتي نوشتنشون قلبم رو فشار ميده... خيلي دوست دارم براي ۱۸ تير بنويسم. ولي فعلا متاسفانه حالش رو ندارم. يه حس خيلي بدي دارم... خيلي بد... حتي نميتونم توضيحش بدم... ولي همين رو بگم که تو شک هستم نکنه اکثريت مردم انقدر ذوب اين اسلام ناب محمدي شدند که هنوز هم طالب همين حکومت اسلامي هستند و ما بيخودي زور ميزنيم...
وقتي همسايه من هشتش گرو نهشه و پول مدرسه بچه اش رو نداره معلومه که نميتونه سياسي بشه... تا وقتي که مردم به جاي اينکه به همسايشون کمک کنند تا از بدبختي نجات پيدا کنه پولشون رو صرف امر مقدس حج و ريختن پول به جيب عرباي مفت خور عربستان ميکنند و اون رو واجب ميدونند چه اميدي ميشه به آينده ايران داشت...
مخصوصا وقتي که ميبيني از اين جور آدمها حتي تو دور و بري هاي روشنفکرتم زياده...
ميدونم خيلي هاتون مذهبي هستيد و از اين حرفهاي من بدتون مياد... ولي منم اينجوريم ديگه...
شما ببخشيد...
من منظورم توهين به مذهب نيست... من ميگم اول به فکر اين کشور باشيم که بابا اين وطنمونه... ما به جز اين وطن هيچي نيستيم... هر جاي دنيا که باشي اول ميپرسند کجايي هستي؟ و ميدونيد چقدر احمقانه است که يه ايراني برگرده به دروغ بگه من مال آذربايجان شوروي يا مثلا ترکيه يا ايتاليا هستم.... به اين ميگند بي هويتي...
تا حالا به آهنگ داريوش با دقت گوش داديد: (به بچه هامون چي بگيم؟ بگيم که بي هويتيم؟....)
انشاالله که درست ميشه...
دلم خيلي گرفته بود... فقط خواستم درد دل کنم...
ميدونم که اين جمله ها خيلي بي ربط بود... هر چي به نظرم اومد نوشتم.... بدون اديت کردن...
قربان شما...
آرمان...
============================================================
اين هم لينک اون قسمته... شما هم توش بنويسيد... اينجوري خيلي بهتر از اينه که من فقط حرف بزنم...
لينک نظرخواهي مطلب قبلي:




........................................................................................

Home