Tuesday, June 03, 2003

٭
ويژه نامه چهاردهمين سالگرد ارتحال ملکوتي رهبر کبير انقلاب اسلامي آيت الله عظمي امام خميني قدس السره الشريف

نويسنده: آرمان
پست الکترونيکي: Armanpf@hotmail.com
وبلاگ: Http://Armanpf.blogspot.com



بخش اول: يادواره...
بخش دوم: صداي امام
بخش سوم: تغيير مواضع پس از انقلاب
بخش چهارم: توضيح المسائل امام

بخش اول: يادواره...


پام به ايران برسه. با همين دستام همتونو خفه ميکنم...



عکس امام در ماه. هنوز هو از دندونهاي کثيفش خون ميچکه...



دو مرد نامدار تاريخ ايران


توضيح المسائل امام: ٢٤٥٩ مستحب است در شوهر دادن دخترى كه بالغه است‏يعنى مكلف شده عجله كنند، حضرت صادق عليه السلام فرمودند: يكى از سعادتهاى مرد آن است كه دخترش در خانه او حيض نبيند (پريود نشود). ٢٤١٠ اگر كسى دختر نابالغى را براى خود عقد كند و پيش از آنكه نه سال دختر تمام شود، با او نزديكى و دخول كند، چنانچه او را افضا نمايد(يعنى بگونه اي نزديکي کند که راه بول و حيض و يا راه حيض و غائط او يكى شود!!!) هيچ وقت نبايد با او نزديكى كند.

امام خميني: بيا کوچولو. نترس. من تو کار بچه ها خوب واردم. کلي صيغه ايه 4 ساله مثل تو داشتم. بخاطر خودم هم که شده نميگذارم افضا بشي.تو حيفي. تا 14 سالگيت کارت دارم...


توضيح المسائل امام:١٥٩٥ اگر روزه دار بدون قصد بيرون آمدن منى با كسى بازى و شوخى كند، در صورتى كه عادت نداشته باشد كه بعد از بازى و شوخى منى از او خارج شود، اگرچه اتفاقا منى بيرون آيد، روزه او صحيح است. ولى اگر شوخى را ادامه دهد تا آن جا كه نزديك است منى خارج شود، و خوددارى نكند تا خارج گردد، روزه‏اش باطل است.

بابا انقدر با من شوخي نکن، مثل ديروز روزت باطل ميشه ها!!!



امام خميني: برويد گمشيد.خود را بيخود به ما نماليد. برويد بگوييد خواهرتان بياد در راه اسلام هر چي دارد بدد... شما که چيزي نداريد... شما بايد خجل باشيد.


توضيح المسائل امام: ٢٦٣١ خوردن گوشت اسب و قاطر و الاغ مكروه است، و اگر كسى با آنها وطى كند، يعنى نزديكى نمايد، حرام مى‏شود، و بايد آنها را از شهر بيرون ببرند و در جاى ديگر بفروشند

امام: کره خرها کجاييد؟ پس اين الاغهايي که ميخواستند فردا بفرستند در قم بفروشند چي شد؟ چرا زودتر آنها را نمي آوريد. چقدر طول ميدهيد. شما بايد خجل باشيد. ما منتظريم....


توضيح المسائل امام: ١٥٨٦ اگر شك كند كه به اندازه ختنه‏گاه داخل شده يا نه، روزه او صحيح است. و كسى كه آلتش را بريده‏اند، اگر شك كند كه دخول شده يا نه، روزه او صحيح است.

بتول: روح الله نکن، داره باطل ميشه روزت... پدر من رو هم داري در مياري
روح الله: نترس زن. بگذار کار تموم شه. آخرش شک ميکنيم...



خداييش چقدر اين تيپ مغولي به بنيانگذار انقلاب مياد



فلسفه امام...




بخش دوم: سخنان امام (صداي امام)

اولين سخنراني در بهشت زهرا: محمدرضاي پهلوي، اين خائن خبيث مملکت را خراب کرد، قبرستانها را آباد کرد... مملکت ما را از ناحيه اقتصاد خراب کرد... فرهنگ ما را عقب نگه داشته... تمام انسانها و نيروي انساني ما را از بين برده است اين آدم... از اينجا بشنويد

مملکتي که آزادي ندارد تمدن ندارد...مملکت متمدن اينست که آزاد باشد. مطبوعاتش آزاد باشند... مردم آزاد باشند... از اينجا بشنويد

مردم که قيام کردند آزادي ميخواند... مردمي که آزادي و استقلال ميخواهند وحشي نيستند. وحشي ها اوناند که استقلال و آزادي را از اونها گرفتند... از اينجا بشنويد

همه ما قيام کرديم که اسلام را زنده کنيم و انشاالله به بقيه جاها هم صادر کنيم. از اينجا بشنويد

يکي از مصيبتها اينست که اين اسلام هم بايد اينجوري بشه(با لحن روستايي) از اينجا بشنويد

دولتي که ما ميگيم متکي به آراي ملت است از اينجا بشنويد




بخش سوم: تغيير مواضع پس از انقلاب

صحبتهاي خميني پيش از سوار شدن بر دوش ملت (مصاحبه با فرانس پرس در تاريخ 3 آبان 1357)
- در ايران اسلامي علما، خودشان حکومت نخواهند کرد و فقط ناظر و هادي مجريان امور خواهند بود. حکومت مملکت در همه مراتب خود تحت نظارت و ارزيابي و انتقاد عمومي خواهد بود.
صحبتهاي خميني پس از سوار شدن بر دوش ملت (سخنراني در جماران در تاريخ 9 شهريور 1361)
-همه متصديان روحاني که هستند الان در مقامات بالا، از باب اينست که ميبينند که نميتوانند و نخواهند توانست کسان ديگر اداره اين کشور را آنطور بکنند که اسلام ميخواهد بکند. بدون اينها نميشود اداره کرد مملکت را!

صحبتهاي خميني پيش از سوار شدن بر دوش ملت (مصاحبه با رويتر در تاريخ 4 آبان 1357)
-حکومت اسلامي ما اساس کار خود را بر بحث آزاد و مبارزه با هر نوع سانسور گذاشته است.
صحبتهاي خميني پس از سوار شدن بر دوش ملت (سخنراني در قم در تاريخ 22 اسفند 1357)
-به آنها که از دمکراسي حرف ميزنند گوش ندهيد. آنها با اسلام مخالفند. ميخواهند ملت ما را از مسير خودش منحرف کنند. ما قلمهاي مسموم آنهايي را که صحبت ملي و دمکراتيک و اينها را ميکنند ميشکنيم.

صحبتهاي خميني پيش از سوار شدن بر دوش ملت (مصاحبه با سازمان عفو بين المللي در تاريخ 19 آبان 1357)
-در حکومت اسلامي همه افراد داراي آزادي کامل در هر گونه عقيده اي خواهند بود.
صحبتهاي خميني پس از سوار شدن بر دوش ملت (سخنراني در قم در تاريخ 8 شهريور 1358)
-آنهايي که با اسم دمکراسي ميخواهند مملکت ما را به فساد و تباهي بکشند بايد سرکوب شوند. اينها از يهود بني قريضه نيز بدترند و بايد اعدام شوند. ما به اذن خدا و امر خدا آنها را سرکوب ميکنيم.

صحبتهاي خميني پيش از سوار شدن بر دوش ملت (مصاحبه با المستقبل در تاريخ آبان 1357)
-با اعمال زور و شکنجه و اعمال خلاف انساني، هزاران نفر در ايران از بين رفته اند و ميروند
صحبتهاي خميني پس از سوار شدن بر دوش ملت (2 شهريور 1360)
- مردم بايد پند بگيرند از آن مادري که پسر خودش را آورد و بدست محاکمه سپرد و آن پسر اعدام شد. که اين يکي از نمونه هاي اسلام است و ديگران هم بايد همينطور باشند. اولادها و برادرها و فرزندان خودشان را اگر نصيحت نپذيرفتند معرفي کنند تا به مجازات برسند...

صحبتهاي خميني پيش از سوار شدن بر دوش ملت (سخنراني پاريس در تاريخ 12 آبان 1357)
- اينها براي تحميل قدرت خودشان تشبث ميکنند به يک عده چماق بدست. زير سايه چماقها ميخواهند زندگي کنند. ما حکومتي را ميخواهيم که براي اينکه يکدسته ميگويند مرگ بر فلان کسي آنها را نکشد.
صحبتهاي خميني پس از سوار شدن بر دوش ملت (پيام به ملت در تاريخ 9 تير 1359)
- اين جنايتکارها که در بازداشت هستند متهم نيستند. بلکه جرمشان محرز است. بايد فقط هويت آنها را ثابت کرد و بعد آنها را کشت. اصلا احتياج به محاکمه آنها نيست. هيچگونه ترحمي درباره آنها مورد ندارد. ما معتقديم که مجرم اصولا محاکمه ندارد و بايد او را کشت.

صحبتهاي خميني پيش از سوار شدن بر دوش ملت (مصاحبه با ويکلي مگزين در تاريخ 24 آبان 1357)
- اگر شاه برود ايران امن و آرام خواهد شد و تمام قواي آن صرف ترميم خرابيهاي زمان شاه خواهد شد.
صحبتهاي خميني پس از سوار شدن بر دوش ملت (سخنراني آزادي قدس در جماران در تاريخ 18 مردادماه 1359)
-ملي گرائي، اساس بدبختي ماست. اينها نقشه هائي است که مستعمرين کشيده اند. ما چقدر سيلي خورديم از اين مليت. اينها بروند گم شوند. اينها بايد خجل باشند.

صحبتهاي خميني پيش از سوار شدن بر دوش ملت (سخنراني در پاريس در تاريخ 20 مهرماه 1357)
-دانشگاه تعطيل است. نميگذارند کاري بکنند. ميزيزند توي آن، زن و مردش را ميزنند، زخمي ميکنند يا ميگيرند و ميبرند در حبس ها. دانشجو را کتک ميزنند و ميکشند.
صحبتهاي خميني پس از سوار شدن بر دوش ملت (پيام اول مهرماه 1361)
-دانش آموزان عزيز بايد با کمال دقت اعمال و کردار دبيران و معلمين را زير نظر بگيرند، که اگر خداي ناکرده در يکي از آنان انحرافي ببيند بلافاصله به مقامات مسئول گزارش نمايند. و خود دبيران و معلمين با هوشياري مواظب همکاران خود باشند تا اگر برخي از آنان خواستند افکار انحرافي خود را در خلال تدريس به فرزندان ميهن اسلاميمان القا کنند از آنان جلوگيري نمايند و در صورتيکه فايده اي نبخشيد با قاطعيت مطلب را با مسئولان در ميان بگذارند. فرزندان عزيز خودم نيز از يکديگر به بهترين وجه مراقبت نمايند و در صورتيکه مشاهده کردند که بعضي از دشمنانشان در لباس دوست و همشاگردي ميخواهند آنان را جذب گروه خود کنند به مقامات مسئول معرفي نمايند و سعي کنند اين کار را بصورت مخفي انجام دهند. مادران و پدران متعهد از رفت و آمدهاي فرزندانشان سخت مراقبت نمايند و آنانرا زير نظر بگيرند.



بخش چهارم: فرازهايي از توضيح المسائل حضرت امام خميني رحمه الله عليه

کليه احکام ذکر شده بدون کوچکترين تغييري عينا از توضيح المسائل حضرت امام خميني موجود در کتابخانه دانشكده صنعت آب و برق شهيد عباسپور واقع در شمال شرق تهران برگزيده شده اند. براي آشنايي بيشتر با اين توضيح المسائل ميتوانيد به کتابخانه اين دانشکده مراجعه فرمائيد و يا در اينترنت با اتصال به بخش مربوط به اين توضيح المسائل در آرشيو الکترونيکي اين دانشکده به آدرس اينترنتي http://www.pwit.ac.ir/Occasion/Ahkam/fehrest.htm کليه احکام اين توضيح المسائل را ملاحظه فرمائيد.

ازدواج مرد و زن و پير و جوان و بچه زير 9 سال!!!

٢٣٩٤ اگر انسان پيش از آنكه دختر عمه يا دختر خاله خود را بگيرد با مادر آنان زنا كند، ديگر نمى‏تواند با آنان ازدواج نمايد.
٢٣٩٥ اگر با دختر عمه يا دختر خاله خود ازدواج نمايد و پيش از آن كه با آنان نزديكى كند با مادرشان زنا نمايد عقد آنان اشكال ندارد.

نظرات آرماني:
اگر ميخواهيد با عمه و يا خاله خود نزديکي نماييد و علاقه به ازدواج با دختر آنها نيز داريد، تا زمان ازدواج با دخترعمه و دخترخاله خود صبر کرده و سپس با خاطري آسوده با عمه و خاله خود نزديکي کنيد!
تبصره آرماني: نزديکي همزمان با عمه و دخترعمه و يا خاله و دخترخاله در حالتي که تبعيض ايجاد نشود و از هر دو لذت يکسان ببريد و مساوات برقرار سازيد جايز است! ولي اگر شک کنيد که به علت جوانتر بودن دخترعمه (دخترخاله) و يا پرتجربه تر بودن عمه (خاله) لذت بيشتري از او ميبريد و به دختراو بي مهري ميکنيد جايز است با هر کدام جداگانه نزديکي نماييد و در فاصله بين هر دو نزديکي بول (ادرار) مستحب است.

٢٤٠٥ مادر و خواهر و دختر پسرى كه لواط داده بر لواط كننده حرام است اگر چه لواط كننده و لواط دهنده بالغ نباشند، ولى اگر گمان كند كه دخول شده،يا شك كند كه دخول شده يا نه، بر او حرام نمى‏شوند.
٢٤٠٦ اگر با مادر يا خواهر يا دختر كسى ازدواج نمايد و بعد از ازدواج با آن كس لواط كند، آنها بر او حرام نمى‏شوند.
نظرات آرماني:
اگر ميخواهيد با کسي لواط نماييد و علاقه به ازدواج با مادر، خواهر و يا دختر او نيز داريد، تا زمان ازدواج با بستگان او قدري تامل بفرماييد و سپس با او لواط کنيد! نزديکي و لواط همزمان با مادر و پسر و يا خواهر و برادر ويا دختر و پدر در صورتيکه عورت آنها از هم پنهان بماند جايز است. اليته بهتر است از ناف تا زانو آنها از هم پنهان بماند.

٢٤٢٩ پدر و جد پدرى مى‏توانند براى محرم شدن، يك ساعت‏يا دو ساعت زنى را به عقد پسر نابالغ خود در آورند و نيز مى‏توانند دختر نابالغ خود را براى محرم شدن، به عقد كسى در آورند ولى بايد آن عقد براى دختر مفسده نداشته باشد.
٢٤٣٠ اگر پدر يا جد پدرى، طفل خود را كه در محل ديگرى است و نمى‏داند زنده است‏يا مرده، براى محرم شدن به عقد كسى در آورد، بر حسب ظاهر محرم بودن حاصل مى‏شود و چنانچه بعدا معلوم شود كه در موقع عقد آن دختر زنده نبوده عقد باطل است‏و كسانى كه به واسطه عقد ظاهرا محرم شده بودند نامحرمند.
٢٣٧٥ پدر و جد پدرى مى‏توانند براى فرزند نابالغ خود ازدواج كنند و بعد از آن كه طفل بالغ شدد، اگر ازدواجى كه براى او كرده‏اند مفسده‏اى نداشته، نمى‏تواند آن را به‏هم بزند.
٢٤٥٩ مستحب است در شوهر دادن دخترى كه بالغه است‏يعنى مكلف شده عجله كنند، حضرت صادق عليه السلام فرمودند: يكى از سعادتهاى مرد آن است كه دخترش در خانه او حيض نبيند.
٢٤١٠ اگر كسى دختر نابالغى را براى خود عقد كند و پيش از آنكه نه سال دختر تمام شود، با او نزديكى و دخول كند، چنانچه او را افضا نمايد(يعنى بگونه اي نزديکي کند که راه بول و حيض و يا راه حيض و غائط او يكى شود!!!) هيچ وقت نبايد با او نزديكى كند.
نتيجه گيري آرماني:
به هر دليلي (اعم از محرم شدن با پسر همسايه و يا گرفتن 5000 تومان پول و ...) ميتوانيد دختر خود را در حاليکه حتي 1 روز بيشتر ندارد شوهر دهيد! فقط از او خواهش کنيد قبل از آنکه 9 سال او تمام بشود اون رو افضا نکنه(يعني جوري وحشيانه نزديکي نکنه که همه راهها با هم يکي بشه!) (تبصره: بعد از 9 سالگي هر بلايي بخواد ميتونه سر دختر عزيزتون بياره). پس اگر دختر بالغه داريد بجنبيد و قبل از بدبخت شدن (قبل از آنکه دختر کوچولوتون در خانه حيض ببينه) اونرو شوهر بديدو باشد که در دنيا و آخرت سعادتمند باشيد و در آن دنيا با حضرت امام صادق (ع) محشور شويد!

اشتباه در شناخت همسر

٤٦٠ اگر مرد با زن حائض زنا كند يا با زن حائض نامحرمى به گمان اينكه عيال خود او است جماع نمايد، احتياط واجب آن است كه كفاره بدهد.
٢٥٣٦ اگر با زن نامحرمى به گمان اين كه عيال خود او است نزديكى كند، چه زن بداند كه او شوهرش نيست‏يا گمان كند كه شوهرش مى‏باشد بايد عده نگهدارد.

قابل توجه متخصصان زنان و مجاري ادراري - از آينه استفاده کنيد!!!

٢٤٤٢ اگر انسان براى معالجه كسى ناچار شود كه به عورت او نگاه كند، بنابر احتياط واجب بايد آئينه را در مقابل گذاشته و در آن نگاه كند ولى اگر چاره‏اى جز نگاه كردن به عورت نباشد اشكال ندارد.

احکام مربوط به همسرداري

٢٤١٢ زنى كه عقد دائمى شده نبايد بدون اجازه شوهر از خانه بيرون رود و بايد خود را براى هر لذتى كه او مى‏خواهد، تسليم نمايد و بدون عذر شرعى از نزديكى كردن او جلوگيرى نكند و اگر در اينها از شوهر اطاعت، كند تهيه غذا و لباس و منزل او و لوازم ديگرى كه در كتب ذكر شده بر شوهر واجب است و اگر تهيه نكند چه توانايى داشته باشد يا نداشته باشد مديون زن است.
٢٤١٣ اگر زن در كارهايى كه در مساله پيش گفته شد اطاعت‏شوهر را نكند گناهكار است و حق غذا و لباس و همخوابى ندارد ولى مهر او از بين نميرود.
٢٤٠٣ زن شوهردار اگر زنا بدهد بر شوهر خود حرام نمى‏شود و چنانچه توبه نكند و بر عمل خود باقى باشد، بهتر است كه شوهر او را طلاق دهد ولى بايد مهريه‏اش را بدهد.

افاضه هاي آرماني:
1- زن براي لذات جنسي مردها آفريده شده و بايد در تمام شرايط (بجز بدليل عذر شرعي) خود را تسليم محض نمايد.
2- اگر زن به مرد خيانت کرد بر مرد واجب است که با تشکر از او مهر او را بدهد و او را طلاق دهد تا برود و با آن پول که مرد بدبخت با زحمت به دست آورده به خوبي و خوشي زندگي کند.
3- امروزه در جمهوري اسلامي چنين زني را سنگسار ميکنند...
نتيجه آرماني: نه به اين شوري شور، نه به آن بي نمکي!

٢٥٢٧ اگر زنى را دوبار طلاق دهد و به او رجوع كند، يا دو بار او را طلاق دهد و بعد از هر طلاق عقدش كند، بعد از طلاق سوم، آن زن بر او حرام است، ولى اگربعد از طلاق سوم به ديگرى شوهر كند، با چهار شرط به شوهر اول حلال مى‏شود، يعنى مى‏تواند آن زن را دوباره عقد نمايد: اول: آنكه عقد شوهر دوم هميشگى باشد و اگرمثلا يك ماهه يا يك ساله او را صيغه كند، بعد از آن كه از او جدا شد، شوهر اول نمى‏تواند او را عقد كند. دوم: شوهر دوم بالغ باشد و با او نزديكى و دخول كند، و بنابر احتياط واجب بايد انزال شود. سوم: شوهر دوم طلاقش دهد يا بميرد. چهارم: عده طلاق يا عده وفات شوهر دوم تمام شود.
افاضات آرماني: سه بار عقد کردي. کيفش رو هم که کردي. بگذار يه بار هم يکي ديگه حال کنه!!! بازم به معرفت امام!!!

احکام مربوط به بول و غائط (قضاي حاجت)

٦٠ اگر موقع تخلى طرف جلوى بدن كسى رو به قبله يا پشت به قبله باشد و عورت را از قبله بگرداند، كفايت نمى‏كند. و اگر جلوى بدن او رو به قبله يا پشت به قبله نباشد، احتياط واجب آن است كه عورت را رو به قبله يا پشت به قبله ننمايد.
72- استبراء عمل مستحبى است كه مردها بعد از بيرون آمدن بول انجام مى‏دهند، و آن داراى اقسامى است. و بهترين آنها اين است كه بعد از قطع شدن بول اگر مخرج غائط نجس شده اول آن را تطهير كنند، بعد سه دفعه با انگشت ميانه دست چپ از مخرج غائط تا بيخ آلت بكشند، و بعد شست را روى آلت و انگشت پهلوى شست را زير آن بگذارند و سه مرتبه تا ختنه‏گاه بكشند و پس از آن سه مرتبه سر آلت را فشار دهند.
٧٨ مستحب است موقع وارد شدن به مكان تخلى اول پاى چپ و موقع بيرون آمدن اول پاى راست را بگذارد. و همچنين مستحب است در حال تخلى سر را بپوشاند، و سنگينى بدن را بر پاى چپ بيندازد.
٧٩ در موقع تخلى است‏ حرف زدن مكروه است، ولى اگر ناچار باشد يا ذكر خدا بگويد، اشكال ندارد.
١٤٠ اگر ورق قرآن يا چيزى كه احترام آن لازم است -مثل كاغذى كه اسم خدا يا پيغمبر(ص) يا امام(ع) بر آن نوشته شده- در مستراح بيفتد، بيرون آوردن و آب كشيدن آن اگر چه خرج داشته باشد واجب است، و اگر بيرون آوردن آن ممكن نباشد، بايد به آن مستراح نروند تا يقين كنند آن ورق پوسيده است. و نيز اگر تربت در مستراح بيفتد و بيرون آوردن آن ممكن نباشد، بايد تا وقتى كه يقين نكرده‏اند به كلى از بين رفته به آن مستراح نروند.

کافر- از نظر امام تمامي غير مسلمانان جهان کافر و نجس هستند
١٠٦ كافر يعنى كسى كه منكر خدا است، يا براى خدا شريك قرار مى‏دهد، يا پيغمبرى حضرت خاتم الانبيا محمد ابن عبدالله صلى الله عليه و آله و سلم را قبول ندارد، نجس است.
١٠٧ تمام بدن كافر، حتى مو و ناخن و رطوبت هاى او نجس است.
٢٤٤٩ كسى كه پدر يا مادرش در موقع بسته شدن نطفه او مسلمان بوده‏اند،چنانچه بعد از بالغ شدن اظهار اسلام كند، اگر مرتد شود زنش بر او حرام مى‏شود

مس نمودن قرآن - از نظر امام کرامت قرآن نه در مفهوم و معني آن و بلکه در زبان عربي آن است.
٣١٧ مس نمودن خط قرآن يعنى رساندن جايى از بدن به خط قرآن براى كسى كه وضو ندارد، حرام است. ولى اگر قرآن را به زبان فارسى يا به زبان ديگر ترجمه كند،مس آن اشكال ندارد.

جماع (نزديکي)

١١٩ اگر كسى از حرام جنب شود و بعد با حلال خود نزديكى كند، بنابر احتياط واجب بايد از عرق خود در نماز اجتناب كند. ولى اگر اول با حلال خود نزديكى كند و بعد، از حرام جنب شود، عرق او وجوب اجتناب ندارد.
٣٤٩ اگر انسان جماع كند و به اندازه ختنه‏گاه يا بيشتر داخل شود، در زن باشد يا در مرد، در قبل باشد يا در دبر، بالغ باشند يا نابالغ اگر چه منى بيرون نيايد هر دو جنب مى‏شوند
٣٥٠ اگر شك كند كه به مقدار ختنه‏گاه داخل شده يا نه، غسل بر او واجب نيست.
٣٥١ اگر نعوذ بالله حيوانى را وطى كند يعنى با او نزديكى نمايد و منى از او بيرون آيد غسل تنها، كافى است. و اگر منى بيرون نيايد، چنانچه پيش از وطى وضو داشته باز هم غسل تنها كافى است، و اگر وضو نداشته، احتياط واجب آن است كه غسل كند، وضو هم بگيرد.
١٥٨٥ اگر كمتر از مقدار ختنه‏گاه داخل شود و منى هم بيرون نيايد، روزه باطل نمى‏شود، ولى كسى كه آلتش را بريده‏اند اگر كمتر از ختنه‏گاه را هم داخل كند، روزه‏اش باطل مى‏شود.
١٥٨٦ اگر شك كند كه به اندازه ختنه‏گاه داخل شده يا نه، روزه او صحيح است. و كسى كه آلتش را بريده‏اند، اگر شك كند كه دخول شده يا نه، روزه او صحيح است.
١٥٩٥ اگر روزه دار بدون قصد بيرون آمدن منى با كسى بازى و شوخى كند، در صورتى كه عادت نداشته باشد كه بعد از بازى و شوخى منى از او خارج شود، اگرچه اتفاقا منى بيرون آيد، روزه او صحيح است. ولى اگر شوخى را ادامه دهد تا آن جا كه نزديك است منى خارج شود، و خوددارى نكند تا خارج گردد، روزه‏اش باطل است.
١٦٥٧ مكروه است انسان بدون قصد بيرون آمدن منى زن خود را ببوسد يا كارى كند كه شهوت خود را به حركت آورد، و اگر به قصد بيرون آمدن منى باشد، در صورتى كه منى بيرون‏آيد، روزه او باطل است.

توصيه هاي آرماني: قبل از وطي کردن حيوان وضو بگيريد... بيش از حد با کسي بازي و شوخي نکنيد! ممکن است در اثر بازي و شوخي مني از شما خارج شده و روزه شما باطل شود...

مسائل زنان - امام (قد) دانش فراواني درباره انواع و اقسام خونهاي خارج شده از زنها داشته است- بر طبق مطالعات ايشان زنهاي سيده 10 سال ديرتر از زنهاي غير سيده يائسه ميشوند - ضمنا در ماده ٤٦٠ ميفرمايند اگر مرد با زن حائض نامحرمى به گمان اينكه عيال خود او است جماع نمايد، احتياط واجب آن است كه كفاره بدهد.

يكى از خونهايى كه از زن خارج مى‏شود، خون استحاضه است. و زن را در موقع ديدن خون استحاضه، مستحاضه مى‏گويند.
٣٩٢ خون استحاضه در بيشتر اوقات زرد رنگ و سرد است و بدون فشار و سوزش بيرون ميايد و غليظ هم نيست.
حيض خونى است كه غالبا در هر ماه چند روزى از رحم زنها خارج مى‏شود، و زن را در موقع ديدن خون حيض، حائض مى‏گويند
٤٣٤ خون حيض در بيشتر اوقات، غليظ و گرم و رنگ آن سرخ مايل به سياهى يا سرخ است و با فشار و كمى سوزش بيرون مى‏آيد.
٤٣٥ زنهاى سيده بعد از تمام شدن شصت‏سال يائسه مى‏شوند، يعنى خون حيض نمى‏بينند. و زنهايى كه سيده نيستند، بعد از تمام شدن پنجاه سال يائسه مى‏شود
جماع كردن در فرج زن حائض هم براى مرد حرام است و هم براى زن، اگر چه به مقدار ختنه‏گاه داخل شود و منى هم بيرون نيايد، بلكه احتياط واجب آن است كه مقدار كمتر از ختنه‏گاه را هم داخل نكند. و در دبر زن حائض وطى كردن، كراهت‏شديده دارد!
٤٥٢ اگر شماره روزهاى حيض زن به سه قسمت تقسيم شود و مرد در قسمت اول آن، با زن خود در قبل جماع كند، بنابر احتياط واجب بايد هيجده نخود طلا كفاره به فقير بدهد و اگر در قسمت دوم جماع كند، نه نخود و اگر در قسمت‏سوم جماع كند بايد چهار نخود و نيم بدهد. مثلا زنى ك شش روز خون حيض مى‏بيند اگر شوهرش در شب يا روز اول و دوم با او جماع كند بايد هيجده نخود طلا بدهد و در شب يا روز سوم و چهارم نه نخود و در شب يا روز پنجم و ششم بايد چهار نخود و نيم بدهد.
٤٥٣ وطى در دبر زن حائض، كفاره ندارد.
٤٦٠ اگر مرد با زن حائض زنا كند يا با زن حائض نامحرمى به گمان اينكه عيال خود او است جماع نمايد، احتياط واجب آن است كه كفاره بدهد.
٢٥٣٦ اگر با زن نامحرمى به گمان اين كه عيال خود او است نزديكى كند، چه زن بداند كه او شوهرش نيست‏يا گمان كند كه شوهرش مى‏باشد بايد عده نگهدارد.

توصيه آرماني: قبل از اينکه با زن نامحرم جماع نماييد خوب او را برانداز کنيد. شايد آن زن، همسر شما نباشد!!! ضمنا جهت بهره گيري بيشتر از روزهاي خوش زندگي (روزهايي که زن حائض نيست!!!) زن سيده نگيريد.

عزاداري

٦٣٥ پاره كردن يقه در مرگ غير پدر و برادر جايز نيست.
٦٣٦ اگر مرد در مرگ زن يا فرزند، يقه يا لباس خود را پاره كند، يا اگر زن در عزاى ميت صورت خود را بخراشد، به طورى كه خون بيايد يا موى خود را بكند، بايد يك بنده آزاد كند يا ده فقير را طعام دهد و يا آنها را بپوشاند. و اگر نتواند، بايد سه روز روزه بگيرد. بلكه اگر خون هم نيايد، بنابر احتياط واجب به اين دستور عمل نمايد.

نماز - به عقيده امام بهتر است انسان با كسى كه در مسجد حاضر نمى‏شود همسايه نشود

٧٩٧ كسى كه مى‏خواهد نماز بخواند، اگر براى پوشاندن خود حتى برگ درخت و علف نداشته باشد، و احتمال ندهد كه تا آخر وقت چيزى پيدا كند كه خود را باآن بپوشاند، در صورتى كه نامحرم او را مى‏بيند، بايد نشسته نماز بخواند و عورت خود را با ران خود بپوشاند. و اگر كسى ارا نمى‏بيند، ايستاده نماز بخواند و جلوى خود را با دست بپوشاند. و در هر صورت ركوع و سجود را با اشاره انجام مى‏دهد و براى سجود سر را قدرى پايين‏تر مى‏آورد.
٨٩٤ براى زنها نماز خواندن در خانه، بلكه در صندوقخانه و اطاق عقب بهتر است، ولى اگر بتوانند كاملا خود را از نامحرم حفظ كنند بهتر است در مسجد نماز بخوانند.
٨٩٧ مستحب است انسان با كسى كه در مسجد حاضر نمى‏شود، غذا نخورد و در كارها با او مشورت نكند، و همسايه او نشود، و از او زن نگيرد و به او زن ندهد.

شکار حيوانات و حشرات

٢٦٠٢ اگر دو نفر حيوانى را شكار كنند، و يكى از آنان مسلمان و ديگرى كافر باشد يا يكى از آن دو، نام خدا را ببرد و ديگرى عمدا نام خدا را نبرد، آن حيوان حلال نيست.
٢٦٠٩ اگر سگ شكارى، حيوان وحشى حلال گوشتى را شكار كند، پاك بودن و حلال بودن آن شرط دارد: كسى كه سگ را مى‏فرستد بايد مسلمان باشد يا بچه مسلمان باشد كه خوب و بد را بفهمد، و اگر كافر يا كسى كه اظهار دشمنى با اهل بيت پيغمبر صلى الله عليه و آله و سلم مى‏كند سگ را بفرستد، شكار آن سگ حرام است
٢٦١٣ اگر چند نفر با هم سگ را بفرستند و يكى ازآنها كافر باشد يا عمدا نام خدا را نبرد، آن شكار حرام است.
٢٦١٧ كسى كه ماهى را صيد مى‏كند، لازم نيست مسلمان باشد و در موقع گرفتن نام خدا را ببرد. ولى مسلمان بايد بداند كه آن را زنده گرفته و در خارج آب مرده.
٢٦١٨ ماهى مرده‏اى كه معلوم نيست آن را زنده از آب گرفته‏اند يا مرده، چنانچه در دست مسلمان باشد، حلال است و اگر در دست كافر باشد، اگر چه بگويد آن را زنده گرفته‏ام، حرام مى‏باشد.
٢٦٢٢ اگر ملخ را با دست‏يا به وسيله ديگرى زنده بگيرند بعداز جان دادن خوردن آن حلال است. و لازم نيست كسى كه آن را مى‏گيرد مسلمان باشد و در موقع گرفتن، نام خدا را ببرد، ولى اگر ملخ مرده‏اى در دست كافر باشد و معلوم نباشد كه آن را زنده گرفته يا نه، اگر چه بگويد زنده گرفته‏ام، حلال نيست.

نزديکي با حيوانات

٣٥١ اگر نعوذ بالله حيوانى را وطى كند يعنى با او نزديكى نمايد و منى از او بيرون آيد غسل تنها، كافى است. و اگر منى بيرون نيايد، چنانچه پيش از وطى وضو داشته باز هم غسل تنها كافى است، و اگر وضو نداشته، احتياط واجب آن است كه غسل كند، وضو هم بگيرد.
٢٦٣١ خوردن گوشت اسب و قاطر و الاغ مكروه است، و اگر كسى با آنها وطى كند، يعنى نزديكى نمايد، حرام مى‏شود، و بايد آنها را از شهر بيرون ببرند و در جاى ديگر بفروشند.
٢٦٣٢ اگر با گاو و گوسفند و شتر نزديكى كنند بول و سرگين آنها نجس مى‏شود و آشاميدن شير آنها هم حرام است و بايد بدون آن كه تاخير بيفتد آن حيوان را بكشند و بسوزانند و كسى كه با آن وطى كرده، پول آن را به صاحبش بدهد، بلكه اگر به بهيمه ديگرى هم نزديكى كند، شير آن حرام مى‏شود.

غذا خوردن

٢٦٣٦ چند چيز در غذا خوردن مستحب است: با سه انگشت‏يا بيشتر غذا بخورد و با دو انگشت نخورد. انگشتها را بليسد. آنچه بيرون سفره مى‏ريزد جمع كند و بخورد. بعد از خوردن غذا به پشت بخوابد و پاى راست را روى پاى چپ بيندازد.



........................................................................................

Sunday, June 01, 2003

٭
روزنامه کيهان
دفاع از نظارت استصوابي به روش حسين شريعتمداري (کيهان)!
گاو (گفت و شنود)

گفت: چه خبر؟
گفتم: ديروز يك گاو نر كه طنابش را پاره كرده بود بعد از كشتن يك نفر و زخمي كردن يك نفر ديگر وارد پارلمان يمن شد.
گفت: خيلي عجيبه!
گفتم: كجاش عجيبه!... خب اگر در كشوري نظارت استصوابي نباشه، هر گاوي به خودش اجازه مي ده كه وارد پارلمان بشه!

آرمان:
البته عجيبترش اينه که تو بعضي از کشورها نظارت استصوابي ميگذارند تا يه وقت نکنه انساني که نماينده واقعي مردمه وارد مجلس بشه و جاي گاوها رو تنگ کنه!!!

نظر شما؟








........................................................................................

Home