Saturday, May 31, 2003

٭
!ورود به مراکز خريد ممنوع
"نقل از سايت زنان ايران"

ورودی رستوران جام جم یک اطلاعیه چسبانده اند که می گوید: این مکان از پذیرفتن خانم ها با مانتوهای رنگی و کوتاه معذور است. خانمی هم که در مقابل در ورودی رستوران ایستاده، مسئول اجرای آن اطلاعیه است عملا از ورود زنان و دخترانی که مانتوهای رنگی پوشیده اند جلوگیری می کند. این صحنه ای است که این روزها مقابل اماکن عمومی تفریحی و تجاری مانند هتل هما (شرایتون سابق)، پاساژ ونک، بازار گلستان و... تکرار می شود.
از زمانی که مصوبه جدید نیروی انتظامی فروشندگان و تولید کنندگان مانتو را برای از رده خارج کردن مانتوهای رنگی و کوتاه تحت فشار قرار داده است، زنان و دخترانی که از این مانتوها استفاده می کنند نیز با برخورد پلیس مواجه می شوند.
همه این برخوردها در شرایطی اتفاق می افتد که با آغاز فصل تابستان تمایل عمومی به استفاده از لباسهای روشن بالا رفته است؛ در حالی که رنگ غالب پوشش زنان ایرانی تیره است. این روزها دخترانی که با مانتوهای فیروزه ای، صورتی، بنفش و حتی سفید در خیابانهای شهر رفت و آمد می کنند، نگران آنند که مبادا با برخورد پلیس مواجه شوند.
هرشب، به خصوص در شبهای آخر هفته می توانید دخترانی را ببینید که با مانتوهای کوتاه مقابل در رستوران ها و مراکز خرید منتظر می مانند تا ساعت کار مامور مقابل در تمام شود و بتوانند وارد شوند.




........................................................................................

Comments: Post a Comment

Home