Thursday, February 13, 2003

٭
آخرین خبر از سایت آقای حسین درخشان و سایت رادیو فردا
جمهوري اسلامي فروش گل و كارت تبريك جشن والنتاين، روز عشاق را در ايران ممنوع كرد
نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران سخت‌گيري هاي تازه اي را درباره مراسم روز Valentine آغاز کرده است. طي سال هاي اخير جوانان ايراني چهاردهم فوريه را که در غرب به عنوان روز عشاق شناخته مي شود، گرامي مي دارند.
نيروي انتظامي جمهوري اسلامي براي جلوگيري از اشاعه و گسترش فرهنگ و ارزش هاي غربي فروشگاه ها را از فروختن کارت هاي Valentine و دکوراسيون مخصوص و قرار دادن کالاهايي با اين نام و نشان در ويترين منع کرده است. نيروي انتظامي روز دوشنبه گذشته اين دستور را صادر کرد، پس از آن که مغازه هاي شمال تهران سرشار از هديه ها و کارت هاي روز Valentine شده بود و جوانان شور و اشتياق فراواني را نسبت به اين روز و مراسم آن ابراز کرده بودند. روز Valentine و سنت مبادله هديه ميان دختران و پسران با اخلاقيات محافظه کاران ناسازگار است، آن هم در کشوري که روابط ميان زن و مرد به شدت محدود و مهارشده است. شهاب اميرخاني يک فروشنده در تهران به خبرگزاري اسوشيتدپرس گفته است «لباس شخصي ها تعدادي از دکوراسيون هاي روز Valentine ما را ضبط کردند و بسياري از کارت هاي جذاب Valentine را از ويترين ما برداشتند. آنها هيچ توضيحي ندادند که اين کار را براي چه مي‌کنند». مغازه اميرخاني يکي از مغازه هاي پاساژ قائم در نزديکي ميدان تجريش است که هديه ها و کارت هاي مخصوص Valentine را مي فروشند. آقاي اميرخاني گفته است با وجود آن که وي اين دکوراسيون را جمع کرده و کارت ها را از ويترين اش برداشته اما هنوز جوانان به مغازه او مراجعه مي کنند و خواهان کارت ها و هديه هاي Valentine هستند. مينا دختر هيجده ساله اي که کارت Valentineبراي دوست پسرش خريده نيز گفته است «آنها با عشق و عاطفه مخالف هستند و آنها نمي خواهند ما شاد باشيم چون روز Valentine شادي آفرين است».
----------
البته جای شکرش باقیه که این تعصبات فقط و فقط مخصوص حکومت ایران نیست. تو این مورد هنوز هم یکی-دوتا رقیب داریم. مثلا تو دهلی نو (هند) هم هندوهای تند رو به کارتهای والنتاین اعتراض کرده و یکسری از اونها رو آتش زدند...
-

-



........................................................................................

Comments: Post a Comment

Home